ДУЕЛ: Light Blue срещу Acqua di Gioia

ДУЕЛ: Light Blue срещу Acqua di Gioia

Тези два любими дамски аромати имат много общи неща, но не са съвсем еднакви... Дали ще намерим детайла, който ще определи победителя или ще получим равенство?

Тоалетна вода Light Blue от Dolce & Gabbana е създадена през 2001 г. И въпреки, че оттогава изминаха доста години, засега няма конкуренция. Тя е символ на щастие и чистота. Нейната сочна цитрусова основа несъмнено доминира, а сърцето с цветни аромати невинно напомня за себе си. Този балансиран "дамски коктейл" е непринуден и все пак пълен с живот - като самата Сицилия.

Когато четете тези редове, получавате ли силен порив да грабнете куфара и да заминете на море? Все пак изчакайте да видите как Light Blue, ще ви завърти главата. Когато се разпръсне ароматът му на енергизиращо кедрово дърво, целта на вашата лятна ваканция ще бъде повече от ясна - Средиземно море. Само там наистина можете да разберете силата на кедъра, който се обновява с капки солена вода... Такава, че и тежкият летен въздух успява да освежи.

Acqua di Gioia от Giorgio Armani влезе в продажба много по-късно, през юни 2010 г. Въпреки, че от първото помирисване веднага оживява приятна киселинност на лимони (отново италиански, но този път от морския град Амалфи), този компонент не е толкова изявен, колкото в Light Blue.

Парфюмната вода на Acqua di Gioia, както подсказва и нейното име, се характеризира основно с вода. Независимо дали е под формата на дъжд, стичащ се по големите листа на тропически растения или зашеметяващо море. Тя е създадена за силни, самоуверени жени, които пристъпват в живота си с оптимизъм и детско любопитство. Нейната първична чистота и усещането за мигновена хидратация ще ви погълнат.

Водата е основна част в живота ни и е ключ към нашия физически и психически баланс. Ето защо водата е вдъхновила Армани за създаването на този флакон, която представлява капка вода в съвършенството: овална, лека и прозрачна.

Amalfi е по-бледо и по-малко киселинен вариант на лимони, който обикновено купуваме. И със сигурност мирише по-малко агресивно. Ето защо парфюмът е страхотен. Мистериозната съставка лабданум означава рядка смола, получена от храст подобен на шипка. У нас няма да го намерите, това е типична растителност за слънчевия остров Крит.

КАК НАИСТИНА УХАЕ?

Въпреки че по-голямата част на главата на тези два парфюма е съставена от лимонов аромат, всеки мирише по различен начин. Остава въпросът дали тази разлика се дължи на самите сортове (сицилиански срещу Амалфи), множеството ароматни есенции, съдържаща се в парфюма, или всяка комбинация от останалите съставки.

Количеството аромати вероятно не може да бъде, защото тоалетна вода Light Blue Eau de Toilette след нанасяне, е много по-интензивна от парфюмна вода Acqua di Gioia. По отношение на съдържанието на аромати (в тоалетната вода 6-12%, в парфюмираната вода 12-15%), тя противоречи на това правило.

Light Blue вероятно заради комбинацията със зелена ябълка Грени Смит е много по-киселинен, затова и по-рязък. Acqua di Gioia, от друга страна, не се проявява толкова агресивно. Нейното идване също е много впечатляващо, но някак по-романтично и по-дипломатично.

ЦЕНА?

Ако цената играе важна роля при избора на парфюм, в този случай няма да бъде критерии при вземането на решение. Light Blue (100 ml) и Acqua di Gioia (100 ml) се продават за около 100 лв.

КОЙ Е ПОБЕДИТЕЛЯТ?

Въпреки че не беше лесно решение, златен медал от нас получава Acqua di Gioia. Ароматът е с нещо "по-зрял" и по-интересен от силно цитрусовия на конкурента си Light Blue. И тъй като е парфюмна вода (не само тоалетна), я чувствате, много по-дълго след като я приложите.