Носим парфюм не само за удоволствие, но и за да се разграничим от другите и да бъдем уникални. Можем да изберем определена бутилка по много причини - заради нейната марка, аромат, популярност ... На пазара ще откриете неизчерпаем брой аромати, от търговски и добре познати до уникални и по-рядко срещани аромати, които често са наричани нишови парфюми. Едната група е предназначена за масовия пазар, а другата за хора, които желаят нещо специално. Как всъщност знаете разликата и какво се крие под мистериозното име на парфюма ниш?
Открийте магията на нишовите парфюми
Производителите на парфюми заеха думата ниш от маркетинговия речник. То се отнася до определен сектор или пазар, който е насочен към тясна група клиенти. И тези, които са запознати с тематиката.
Концепцията за нишови парфюми е измислена в началото на 80-те. По това време парфюмерийната индустрия вече се занимава с реклама и маркетинг, а производството на аромати става широкомащабно. Например, знаете ли, че до 30% от цената на един парфюм представлява разходи за реклама? И така няколко независими парфюмеристи започнаха да създават ръчно парфюми, използвайки традиционни методи. Това им позволи да се откъснат от всички рекламни ярости и маркетингови ограничения, които преобладаваха по това време.
Нишовите парфюмеристи се фокусираха върху собственото си обонятелно преживяване, създавайки парфюми според техните предпочитания, без да се притесняват дали някой го харесва или не. И така бяха създадени някои много смели и висококачествени аромати с впечатляваща концентрация на скъпи, редки и естествени съставки. Освен това те могат да се похвалят и с красиви бутилки, които на практика са произведение на изкуството и подчертават цялата уникалност на аромата.
Създаването на нишови парфюми позволява на създателите им да се възползват напълно от свободния избор. Това създава аромат, изпълнен с емоции и обонятелни спомени. Създаденият парфюм носи емоционална следа и може да пренесе човек във времето до местата, които харесва. Нишовите парфюми са просто уникални и са предназначени само за определена група клиенти, а не за масовото мнозинство.
Благодарение на това очаквайте да платите допълнително за тях. По-скъпата цена отразява не само специални и висококачествени съставки, но и креативното време и подход на парфюма, създал аромата. За съжаление такъв атрактивен пазар се интересува и от големите парфюмни къщи, които създават свои собствени специални парфюми. Нишовите аромати започват да губят своята изключителност и са склонни да наподобяват парфюми, предназначени за световния пазар. Истински нишови парфюми се произвеждат в малък мащаб и се разпространяват на няколко места за продажба. Това също принадлежи към тяхната уникалност.
Какви са основните разлики между нишовия парфюм и обикновения аромат?
Докато големите марки инвестират големи суми в изследвания, за да разберат кои модели на аромати се харесват на широка аудитория и влагат още повече пари в рекламни кампании с добре познати актьори или модели, нишовите парфюми са създателите, които са в центъра на вниманието.
За да представят тези специални парфюми или техните автори, парфюмерните къщи използват поетичен език, който подчертава създателя, а не марката. Парфюмерът често е наричан майстор или алхимикът получава свободна ръка и може напълно да изрази своята креативност. Позволено му е да разказва собствената си ароматна история и да създава атмосфера на аромат, без да се притеснява, че ще бъде принуден да промени рецептата си само за удоволствие на широката публика или за да отговори на резултатите от проучванията на пазара.
Ето защо всяка марка нишови парфюми има своя собствена история, име и специални съставки, които олицетворяват свойствата на аромата и подчертават нейната история. Нишовите парфюми са нетипични и редки. Те имат своя силна идентичност, която се опитва да очарова клиента. В свят, в който парфюмният пазар е пренаситен, винаги можете да идентифицирате парфюмите благодарение на техните качествени съставки, оригиналност, интензивност и дълготраен аромат, всичко това са атрибути, които ще бъдат оценени от всеки, който не иска да слее с тълпата.
Защо да си купим нишов парфюм
Специалните и луксозни парфюми могат да бъдат в две форми - ниша и престижен аромат. Вторите идват от добре познати парфюмерийни къщи, които имат дълга традиция. В местната парфюмерия ще намерите престижни аромати, като парфюми Chanel, Dior или Gucci. Нишовите парфюми, от друга страна, идват от по-малки, често неизвестни парфюмерийни работилници.
В продължение на много години класическите аромати на известни парфюмерии е безопасен избор. Те бяха подкрепени от известни личности, носени от повечето ви приятели и бяха лесно достъпни във всеки магазин. Времената обаче се променят и клиентите се интересуват повече от продуктите, които купуват. Те са по-наясно за какво точно харчат парите си. В областта на ароматите също преобладава тенденцията на естествените съставки и известна ексклузивност, което ще даде на потребителя нотка на уникалност.
Още не сме ви убедили?
Ето 7 причини да се насладите на нишовите парфюми
1. Създаден от истински експерти
За разлика от известни марки, които освен парфюми произвеждат и дрехи, слънчеви очила, чанти или бижута, нишовите парфюми са създадени от специалисти, които са се посветили изключително на създаването на аромати. По този начин те са истински експерти и се отдават на своите парфюми максимално.
2. Ексклузивност
Не само поради високата си цена, но и поради ограниченото разпространение, масовият пазар все още не е напълно затрупан от специализирани марки. Ако решите да си купите нишов парфюм, ще се различавате от широката публика, която е доволна от парфюмите, предлагани от модните къщи. Ухаят чудесно, но наистина ги носи огромно мнозинство. Затова се запитайте дали искате да ухаете страхотно или страхотно и незабравимо благодарение на уникалния аромат.
3. Ще носите история
Нишовите парфюми са вдъхновени от различни истории, които им придават уникалност. Популярни аромати също така са ароматите по поръчка, които се смесват директно върху тялото на конкретен клиент. Но дори и сред тях ще намерите специалитети, маркирани с "готови за носене" - можете да ги закупите веднага и няма нужда да се смесват. Всеки аромат е обмислен и предназначен да ви пренесе до определени места, часове или да ви напомни за определена емоция. Предпоставката е, че ароматът ще ви осигури вашите собствени спомени от миналото и винаги, когато ви се иска да си спомняте, парфюмът ще бъде готов да ви настрои в определено настроение.
4. Ще се насладите на специални съставки
Работилниците на нишовите парфюми харчат много пари за качествени съставки, които за своите аромати получават от целия свят. Модните къщи, от друга страна, често харчат пари за сложни опаковки и реклама в списания или билбордове. Техните аромати се произвеждат в огромни количества, за да достигнат до масите възможно най-бързо. Те са по-малко смели в своя състав и съставки. Те често не търсят нищо друго освен стандартни съставки и добре познати аромати. В допълнение към естествените съставки, те често избират синтетични заместители.
Нишовите парфюми се произвеждат на малки партиди, въз основа на наличието на редки съставки, което освен всичко друго ви позволява да обръщате внимание на детайлите. Например, някои нишови производители на парфюми не се колебаят да купуват цели полета с цветя година или две предварително, за да осигурят висок стандарт на качество. Те не се страхуват да експериментират със съставките и да изберат наистина уникални компоненти.
5. Ще откриете нови аромати
Вече познавате повечето конвенционални парфюми, които ще намерите в парфюмериите. Не че знаете точно как миришат - разбира се, те имат свой уникален характер. Но вече знаете отделните видове. Накратко, всички конвенционални парфюми са много сходни по природа. Но при нишевите парфюми е различно. Съставът на аромата е много различен от стандартните парфюми, така че носът ви първо трябва да свикне с тях малко. Така че можете да опитате нещо ново, което никога досега не сте усещали. С течение на времето няма да искате да се откъснете от нишовите парфюми.
6. Ще подкрепите нови парфюмерийни къщи и работилници
Избирайки специализирани парфюми, вие като клиент подкрепяте млади и креативни парфюмерийни къщи. Давате им възможност да разработят нови аромати. За разлика от големите парфюмерийни компании, нишовите парфюмерии инвестират пари и време в самия продукт, а не в реклама. По този начин те се опитват да конкурират с големите къщи, създавайки по-високи качество за клиента. Нишевият парфюм е произведение на изкуството, на което можете да се насладите.
7. Веган, природен, рециклируем
В допълнение към споменатите предимства има и други фактори, които стават все по-важни в съвременния свят. Нишовите парфюмни къщи често са млади компании, които просто създават своята идентичност на марката. И тъй като понятия като издържливост, веган, не е тестван върху животни, стават все по-често срещани в обществото и компаниите също реагират на това. По този начин много нишови парфюми създават вегански продукти, които не са тествани върху животни и чиято опаковка е устойчива и рециклируема.
Етикети
Препоръчани статии
"Дай на едно момиче правилните обувки и то може да завладее света!" Мерилин Монро